Vilken dag!

Händer inte så roligt just idag. Min kära mamma är hos sin kompis så hon kan låta mig plugga ifred.
Jag har snart teoriprov i körning snart. Hon tror verkligen på mig. Hon ger mig en sån trygghet.
Hon säger  till mig "Andreja, det gör inget om du inte klara första gång,andra el 50 gånger.Tills slut så kommer du och klara det,men var inte för nervös". Jag blir så glad när hon säger så till mig.
Självklart så är min syster och min pappa stora stöd. Men min mamma nämner det varje gång jag öppnar boken. Hon vill verkligen att jag ska klara det. "Då kan du köra mig runt i Bosnien,Kroatien el när vi måste storhandla här i Stockholm". Den dagen jag klarar proven ska jag köpa en stor flaska med skumpa för och fira.
Jag är bara nervös som fan det kan jag lova er. Men jag får göra mitt bästa. Håller på och plugga för fullt.
Tog ett litet paus för och kunna blogga lite.
Var inne och köpte 1 stiftpenna och en tjock tuschpenna. Ska markera i boken vad som låter viktigaste så det blir enklare och se.
Men jag blir irriterad, var inne och skulle plugga online. Men så funkar inte lösenorden, så jag måste gå ner till bilskolan och fråga vad felet är.

Så schema för idag blir det:
- Gå ner till bilskolan
-Plugga för fullt
-Gå till posten för och betala in avgift för förarprov
- Träffa antligen Marlene eller Marcus så dom kan få hemmarnyckeln som jag har tagit hand om sen lördags.
-Duscha och testa på nya Herbal Essence hårinpackning.

Som sagt så är det inte så spännande dag för min del.
Marlene messade mig om jag kunde ta hand om Milla (hennes och Marcus hund). Det ska bli kul och  gå på promenad med hunden så jag kan koppla av lite grann inför proven och rensa mina tankar.
Jag tänkte gå ner sen till Hemköp och handla äpple och nötter. SÅ har man nåt och äta medans man pluggar.
Nä nu måste jag fortsätta och plugga. Ni får hålla tummarna för mig, jag hojtar till när provet är avklarat.


P.S Ni som pluggar, vad har ni för teorier för och plugga? Jag menar läser ni igenom böcker, stryker under det som är viktigt. Ge gärna lite tips till lilla mig hur ni gör när ni pluggar.

Kommentarer
Postat av: Andrea

hej gums! mitt pluggtips är att föra anteckningar, alltså inte bara stryka under det viktiga, utan även att anteckna med egna ord, så blir det lättare att komma ihåg o plugga på det viktiga, tycker jag. kämpa på med pluggandet! :) by the way, du har ju missat att länka till min blogg ;) pöss

2008-02-18 @ 17:21:18
URL: http://aaa84.blogspot.com
Postat av: Andreja

Hej kompis!
Tack för påminnelsen;) nu har jag länkat till din blogg.
Jag tackar så mkt för tipset också:) förresten så gillar jag när Joana tog körkortet så köpte ni ahlgrens bilar.Så ägt och köpa just den:)
Jag pluggar också via datorn tack vare en kompis föreslog jag ska göra det. puss

2008-02-18 @ 18:02:49
Postat av: Lella

Love, jag är så stolt över dig att du pluggar och kämpar på med körkortet :) Mitt tips är ungeför som Andraas, skriv upp egna ord, stryck under det som du tycker är viktigt, och mest av allt, slappna av :) Puss

2008-02-18 @ 22:19:16
URL: http://fabulositysecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0