Nu är det sommar, nu är det sol!

Igår så åkte mina föräldrar ner till Bosnien och till Kroatien.  Dom bilade ner, no way att jag skulle göra det.
Senare på kvällen mötte jag upp Carre, Catha, Charlotte, Ulle och Susanna och festade.
Det var väldigt trevlig, men kön var så lång så man fick vänta. Men Susanna  snackade med vakten så vi slapp stå i kön very nice.
Och det har varit en härlig väder ute, så jag ska ut i solen och träffa upp syrran.
Vi ska sen på middag och fira hennes födelsedag. Jag har med mig presenter och har samtidigt pimpat upp  paketen med klistermärke:) Hon kommer bli glatt överraskad det lovar jag er.
Och imorgon fyller hon år, så vi ska ut och äta frukost och sen laga nåt gott till oss.:)
Så lilla jag är ledig i 4 dagar, ska bli så skönt.
Åh jag hittade sötaste ballerinaskor , affären (kommer inte ihåg vad den heter) ska  stänga igen affären. Och det är 30-35% på allting.   Mina skor är metallrosa och märket är Vagabond.
Dom kostade 400 innan men jag betalade 260 kr, very nice.
Jag lyckas alltid hitta fina saker på rea, det är ju hur bra som helst.
Nä nu ska jag kila iväg, pussis.

Wtf?

Kan någon tala om för mig angående Eurovision song contest. Hur kunde Bosniens och Kroatiens bidrag gå rätt så bra? Dom fick poäng hela tiden. Kroatiens bidrag är inget fel på, utom dom kunde ha skippat den rappade gubben.
Och Bosniens bidrag?  2 personer på senen som är hög på morfin. Låten är så flummig  och dom gör det så flummig att man bara skrattar åt dom. Men aja whatever floats their boat i suppose.


Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var 13 år och skulle åka på semestern till Kroatien.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Jobbade och planerade inför semestern.
Fem snask du gillar..
Glass, frukt, popcorn blir det nog. Senaste tiden har  jag börja  gilla finncrisp (ej snask men ändå) och naturgodis.

Fem sånger du kan hela texten utantill på:
Eh, det blir nog lite olika,  det är ju många man kan sjunga utantill. 

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Köpt en lägenhet, resa och shoppa lite.

Tre dåliga vanor:
Knäcker på mina fingrar, kan svära så  grovt att folk blir förvånad, och när folk ger mig vägbeskrivning har jag problem med det.

Fem saker du gillar att göra:
Resa, shoppa, umgås med vänner/familjen, vara ute i solen.
Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Hoochie mama a la Pussycatdolls kläder. typ bh och för lite kläder. Det är så många klädsplag jag aldrig skulle kunna använda.

Fyra favoritsaker:
Parfymer, min Diorkiss (läppglans) min säng och min dvd och laptopen.

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen:
Vem som vill antar jag.

Glory glory Man utd!

Igår var det  Champions Legue  final mellan Manchester United- Chelsea.
Vilken rysarmatch det var. Det blev 1-1 först men det slutade med dom skulle skjuta straffar.
Kan säga att Ronaldo, Vidic och Van der Sar var grymmast. Rooney  märkte man knappast att han spelade ute på planen ens. Vilket var trist för han är en grym spelare.
Så Manchester United vann den engelskan ligan och nu den här ligan,. Dom har ett bra år.
Men nu är jag nöjd att dom vann tills slut. :)

Igår så träffade jag Sofia, vi  fikade och sen gick hem till henne och såg på "Vänner". Sen så skulle hon och sin kille spela match ute i Bredäng (my old hood) så jag hängde med.

image21
Glada Man Utd när dom vann titeln i Moskva. ♥

The Notebook!

Det regnar ute och det är kallt. Vart har solen tagit vägen? I want it back now please.
På tisdag är det Champions leauge finalen mellan Manchester United- Chelsea. Tack och lov så är jag ledig så jag ska se på den såklart.
Igår så såg jag The Notebook , Ni som inte har sett den borde absolut se den. Den är väldigt bra, och är en av min nya  favorit filmer.  Den är så himla bra och charmig.
Och det är ingen fel och se på Ryan Gosling heller.  Dom närmsta dagar är det rätt så fullt rulle.
Nästa lördag ska familjen se på Eurovision song contest. Plus så åker mina föräldrar snart ner till Bosnien.
Den 30:e maj firar vi Carres födelsedag kan man säga. Det blir utgång och det ser jag fram emot.
Och den 31:a firar jag syster ysters födelsedag. Vi ska ut på restaurang och sen dagen efter går vi ut på frukost.
Jag har  köpt en jättefin present till henne. Jag jobbar egentigen dom dagar.
Men jag har tagit ut mjukdagar som min chef har godkänt.  Så det ser jag fram emot.

image20

Sitter här...

Sitter här och dricker kamomillte med honung, börjar känna mig lite småsjuk ikke bra.
Självklart så börjar man och hosta i ett par dagar nu, i tisdags fick jag komma in till jobbet på MIN LEDIGA DAG för och gå på ett möte.  Men det finns ju för och nackdelar, får både plustimmar och lön för och gå på kursen så man ska inte klaga ändå.
Mina damer och herrar nu kan jag säga att jag ska gå på fotbollsmatchen på Råsunda.
I oktober (el var det kanske september) Hur som helst så ska jag se Sverige- Portugal jawohl.    Klart har man det bästa platser som man fick tag på;).
Slutet av månaden så åker mina älskade mamma och pappa till Bosnien och Kroatien. Jag åker med syrran i juli, men vi har lite jobb och utföra i vårt "sommarhus".
30:e maj ska vi fira Carres födelsedag (har saknat och festa med henne faktiskt) och sen den 31:a firar jag min systers födelsedag. Så det är saker att göra just denna månaden.
                                 

RSS 2.0