Skor

                                                   
                                              Armband från Bianco 70 kr

Köpte den häromdagen inne i Bianco butiken. Har varit fäst vid den rätt så länge.
Jag träffade upp Ayla idag för vi skulle spana efter skor. Gick in till NK och kollade runt.
Just vid ena hyllan så var det "Veckans priser". Dom hade alltså rea på den hyllan.
Spanade in boots från märken "Ash". Dom kostade 795 kr. Och dom var verkligen fina.Speciellt när man har jeans på sig så ser benen längre ut. Mer elegant helt enkelt.  När jag skulle kolla vad dom kostade innan fick jag   världens chock(nästan). Dom hade kostat 1895 kr innan. Hade sparat 1100 kr ju. Snacka om att jag lyckats alltid köpa fina saker på rea.
Jag nämnde i förra inlägget att jag inte skulle gå ut imorgon. Men kära Sofia skickade mig ett mess och sa det blir fest imorgon ändå, snurrfia som hon är.
Så.....Nya kläder?Check. Nya skor?Check.Nya accessoarer?Check.
Fan vad het jag kommer och bli imorgon;). Äh lite ego får man väl ha?

Jeans...

Jag var tvungen och rensa min garderob. Och jag lyckades blivit av med 5 jeans som är alldeles för stor för mig.
Har bara3 jeans som jag kan använda,blir jeansshopping mer.
Lyckades hitta fina kläder häromdan. Mest från H&M och en söt rosa koftaktig tröja från MQ.
En klänning, 4 st(tror jag) tröjor från H&M.  Längtar tills jag kan  börja använda mina nya kläder igen.
Har tyvärr ingen kamera så jag kan visa er.
Skulle ha gått på en fest imorgon. Men Sofia ringde och sa att hennes killes kompis som tog hand om festen. Hans 2 nära släktningar gick bort igår. Så festen blir inställd,  det var synd.
Men så sa Sofia att vi kan ha en filmkväll hos henne, vilket jag tackade ja till.:)
Sen på lördag ska jag syrran och vår kompis gå på en juggefest. Ska bli så skojigt.
Nä nu ska jag göra iordning, ska sen möta upp Ayla på stan för och spana in lite skor.
xxx

Shopping!

Igår var det en trevlig dag. Träffade Sofia och hjälpte henne och handla på Willy`s.
Hon berättade hon skulle också träffa Ayla så frågade dom om jag ville hänga på.
Vi befann oss på Friday`s och tog öl, sedan flyttade vi till Scandic Hotel och  pratade.
Vi drack goda Äppel Martini och nån jordgubbsdrink som smakade oerhört gott.
Just nu sitter jag här och ska vänta tills jag ska åka in till stan.  Ayla och Sofia ska följa med mig och shoppa lite kläder. Gulligt att dom kan slösa bort sin tid på mig och leta lite kläder åt mig.
Ska bli spännande vad jag kan hitta för skoj. Jag söker fortfarande Bronx skorna som jag har nämnt men har noll resultat *suck*.
Häromdan var jag och syrran  i Sickla köpkvartet, gick in på i.me.my och handlade ett halsband.
Köpte också "hemlig present" värde 300 kr. Men man betalade 50 kr.
Det är ju billigt. Inne i boxen så fanns det armband,2 ringar,1 armbandoch ett par örhänge.
Måste använda dom ju:) Affären har så fina accessoarer.
Hoppas ni har det bra.

Nu så...

Vad ska man säga? Tyvärr så klarade jag inte teoriprovet som jag hade idag.
Men jag grubblar inte för det, bättre lycka tills nästa gång.:) Jag har gjort mitt bästa, det vet alla.
Frågorna var så svåra, men jag har bokat för omprov.
Fick mest moraliska stöd från Sofia och dyrran. Träffade upp Sofia och hennes pojkvän Oskar, vi var och fikade tillsammans vilket var väldigt trevligt.
Imorgon jobbar jag och ska gå på middag med syrran och Elma. Det var länge sen.
Nä nu ska jag kolla på SImpsons och sen blir det och sova eftersom jag jobbar frukost imorgon.
Puss på er

Low!


Jag var ute med Milla (Marlenes hund).  Hon drog nästan iväg mig, men hon är så lydig så hon lyssnar på en.
Ska  gå ut med henne fram tills på fredag.
Tack för kommentarer angående mitt pluggande inför körprov. Har verkligen pluggat hela kvällen.
Vi har haft personalfest som jag  missat eftersom jag skulle ha jobbat. Fan när jag skulle fråga Daniel om det hände nåt kul, typ skvaller el så. Hade han skvaller för mig?Neeeeej  såklart inte. VIlka tråkiga människor som inte kan skapa skandaler.:) Dom suger stortå.
Den här låten gör mig på bra humör.Det svänger verkligen. Om någon har den på sin datorn kan jättegärna få skicka den till mig för jag hittar inte låten.
T-pain & Flo Rida-Low

Vilken dag!

Händer inte så roligt just idag. Min kära mamma är hos sin kompis så hon kan låta mig plugga ifred.
Jag har snart teoriprov i körning snart. Hon tror verkligen på mig. Hon ger mig en sån trygghet.
Hon säger  till mig "Andreja, det gör inget om du inte klara första gång,andra el 50 gånger.Tills slut så kommer du och klara det,men var inte för nervös". Jag blir så glad när hon säger så till mig.
Självklart så är min syster och min pappa stora stöd. Men min mamma nämner det varje gång jag öppnar boken. Hon vill verkligen att jag ska klara det. "Då kan du köra mig runt i Bosnien,Kroatien el när vi måste storhandla här i Stockholm". Den dagen jag klarar proven ska jag köpa en stor flaska med skumpa för och fira.
Jag är bara nervös som fan det kan jag lova er. Men jag får göra mitt bästa. Håller på och plugga för fullt.
Tog ett litet paus för och kunna blogga lite.
Var inne och köpte 1 stiftpenna och en tjock tuschpenna. Ska markera i boken vad som låter viktigaste så det blir enklare och se.
Men jag blir irriterad, var inne och skulle plugga online. Men så funkar inte lösenorden, så jag måste gå ner till bilskolan och fråga vad felet är.

Så schema för idag blir det:
- Gå ner till bilskolan
-Plugga för fullt
-Gå till posten för och betala in avgift för förarprov
- Träffa antligen Marlene eller Marcus så dom kan få hemmarnyckeln som jag har tagit hand om sen lördags.
-Duscha och testa på nya Herbal Essence hårinpackning.

Som sagt så är det inte så spännande dag för min del.
Marlene messade mig om jag kunde ta hand om Milla (hennes och Marcus hund). Det ska bli kul och  gå på promenad med hunden så jag kan koppla av lite grann inför proven och rensa mina tankar.
Jag tänkte gå ner sen till Hemköp och handla äpple och nötter. SÅ har man nåt och äta medans man pluggar.
Nä nu måste jag fortsätta och plugga. Ni får hålla tummarna för mig, jag hojtar till när provet är avklarat.


P.S Ni som pluggar, vad har ni för teorier för och plugga? Jag menar läser ni igenom böcker, stryker under det som är viktigt. Ge gärna lite tips till lilla mig hur ni gör när ni pluggar.

Tjohej!

Jobbade som sagt igår, det var ändå mycket och göra. Men ack vad dom i servisen var generösa med dricksen till bara mig själv. Hade ingen "partner" igår som hjälpte till, utan det var jag själv som jobbade.
Fick totalt 503 kr i dricks, jösses dom måste ha fått bra ligg el så var dom bara generösa.:) Det ska man inte tacka nej till. Vi hade dryga gäster, men som tur så slapp jag ta hand om dom. Annars så skulle jag ha fått damp på dom.
Dom ville ha mer potatismos till deras Wallenbergare, men våra kockar sa att det var sista potatismos vi hade.
Sen så började dom skåla under mitt i allt när min kollega skulle ge dom bröd. Men det var inte allt.
En av dom började snacka så jävla högt så hela restaurangen kunde lyssna. Hela tiden hörde man honom säga "Säg mig hur mycket du älskar mig, hur mycket älskar du mig?Skål för Gud och hans lägenhet".  Deras attityd var katastrof. En av dom hade bakåtslickat hår och han har legat för mycket i solarium, för han såg ut som en pepparkaka.
Som tur så var dom inte i restaurangen länge.
Idag så pluggade jag i teoriboken, fan jag är inte så mycket i fokus. Känner mig nervös och stressad.
Längtar tills allting är över. Hade en god middag och som jag såg fram emot. Min kära mamma lagade fullkornspasta med laxfile och spenat till mig., drack vitt vin till det mums.Och till efterrätt ska vi snart äta semlor som jag har köpt på vägen hem.
Gick förbi Bikbok och såg att dom hade rea på jeans. Perfekt tänkte jag, jag använder alltid "M". Men jag tog "L" av nån anledning. Men så satte jag på dom så var dom för små. What the fuck?! Deras storlekar är helt sinnesjuk.
Jag menar, dom hade jeans i i "XXXS" fan rena bebisstorleken.
Jag är i normalvikt men kände mig illamående när man inte fick plats i "L" deras storlek, medans jag kan gå runt i vissa "S" plagg. Skärp er BikBok.

Var samtidigt inne i Souk, där kunde man vinna "Mac book värde för 9.999 kr" men tävlingen går ut med att man ska göra sig hur ful som helst  hjälp via datorn.
Eh? Om jag ville göra mig ful bara för att så använder jag photoshop så ingen annan kan se mig, inte så att hela Sveriges befolkning kan se hur ful man blir med hjälp av en dator.
Det enda som var helt ok var att det var på rea inne på H&M så köpte jag shampo,balsam och inpackning på märke "Herbal Essences". Jag gillar deras shampo.

Nästa fredag är jag bortbjuden hos en kompis. Hennes pojkvän ska öppna en cateringfirma med sin kompis.
SÅ ska dom ha nån fest som jag blev bjuden på. Det ska bli nice.  Jag har varit på deras inflytningsfest tidigare med massa sociala människor. Så jag hoppas att dom kommer dit.

Nä nu ska jag sticka iväg och äta semla med mamma och pappa:)

Heart shapded glasses!

Det är fin väder ute, soligt men ändå kallt.
Som ni vet så är jag typ anti alla hjärtans dag. Säger inte bara för jag är singel. Det är så överskattad som fan.
Vissa av mina kompisar som har ett förhållande håller med mig. Varför ska man visa en speciell dag att visa sin kärlek att man älskar honom/henne? Gör det varje dag istället.
Men jag köpte  nån chokladask till min mamma och pappa, dom blev glada i alla fall.:)
Ska jobba idag  på alla hjärtans dag, det blir ingen buffe utan a la carte. Jag skämtade med min chef och sa "du vill att jag ska jobba just den dagen för jag råkar vara singel, och du vill inte någon annan ska jobba eftersom dom har en pojkvän". Men han skattade och sa  eftersom jag är månadsanställd så ska jag få mina timmar först.
Kommer vilja kasta  maten på våran gäster bara för att:) High five me.
Igår så  lyckades jag övertala  ta med syrran till ett cafe där dom har jättegoda sallader.
Hon tog en ost&skink paj, medans jag tog deras skaldjursallad.  Jag skulle lätt leva på skaldjur.

Dagens låt blir det Marilyn Manson-Heart shaped glasses
Hans 19 åriga flickvän är med, too much Dita von Teese. Men låten är väldig bra
Nä nu ska  jag äta lunch, see ya.



Trötter!

Usch vad trött man kan vara. Västerbottenbuffen är över nu så vi får ha frukostpass och kvällspass.
Morgonpasset är inget för mig längre. Sov 3 h inatt så det är bara snart och sova.
Vi fick mycket bra respons för vårt arbete under Västerbottenbuffen, fick veta att vi är dom bästa  buffes-nissar dom nånsin har haft. Så det känns ju kul och få höra bra respons och inte bara nåt dumt som man brukar höra ibland.
Saknar verkligen inte och jobba frukost, vissa personalen är inte kloka. Man får fan krupp på dom konstant och önskar att dagen är över. Men det är bara hålla ut för snart så slipper vi jobba frukostpass.Om ni har sett "Dum& Dummare" så förstår ni.
Igår så spelade vi bowling med jobbet från vår avdelning. Vi blev 6 totalt. Jag och Mattias var dom yngsta bland gamlingar.;) Men vi hade det riktigt kul, tjohej jag lyckades och inte kasta klotet baklänges som jag brukar göra.
Men istället så studsade det framåt, jag trodde att jag skulle borra hål på golvet eller så.
Den här veckan hände inte så spännande, lunchade med Rebecca idag vilket var trevligt.:)
Har snart kollat klart på Supernatural säsong 1. Dags och beställa säsong 2 snart.
Händer inte så spännande hos mig. Imorgon efter jobbet ska jag plugga i körboken, har teoriprov denna månaden.
Nej jag säger inte vilken datum det är, det kommer ni ändå få reda på:)



                                            Ken Ring-Kelian


Den här låten är så oerhört vackert, jag fick nästan en klump i halsen när jag lyssnade på den.
Hans son är ju fruktansvärt söt.


Middag...

Har varit ut på stan med Marlene, vi gick runt på stan och åt sen på en kinarestaurang.  Väldigt trevligt hade vi.
Hennes skor lät lite grann (hon bar cowboy stövlar) och när jag frågade om det var hon som lät blev det en klockren svar. "Ja det är jag, låter nästan som en ko med en bjälle runt halsen".
Nästa vecka ska vi ses igen, typ gå på bio el nåt sånt och ha det kul. Nu på torsdag  kommer Rebecca till Sthlm och ska bo hemma hos Marlene. Få se till att jag hinner träffa henne en snabbis innan jag ska gå och jobba.

Jag brukar hänga på Facebook  och visst gillar jag där. Men jag hatar dessa inlägg från mina vännerlistan. Dessa applications. Let me get this straight.

Jag skiter i om du vill jag ska bli nån warewolf/zombie/vampire.
Nej jag vill inte köpa mina kompisar el blir såld.
Nej, jag vill inte veta hur många IQ jag har, hur galen jag är, när jag kommer och dö, när ska jag få barn el nåt sånt skit.
Nej, jag tänker inte skicka vidare kedjemail,även om du tror jag kan dö av och inte skicka runt det.
Nej jag bryr mig inte om några jävla fiskar i nån akvarium, jag vill inte dekorera dina fiskjävlar.
Nej jag vill inte ha nån djur  el döpa djuren efter nån mupp namn.
Nej jag bryr mig inte heller hur bra jag är på att kyssas el hur bra man är i sängen.
Nej jag vill inte adda några random personer som jag inte vet vilka dom är.
Nej jag vill inte vara med i Hammarby,för allsvenskan suger stortå.
Så sluta skicka sånt jävla skit jag blir så irriterande. Gah vissa människor alltså *andas ut*.
Ah nu har man fått ut det, jag är nog inte det enda som tycker om det här.

Förresten så har vi köpt en bil;) Ljusblå är den och är stor och bekväm. Imorgon ska min pappa lära mig lite om motorer. Det är ju bra när man ska ta körkort när min lärare kommer och fråga motordelar, då kan jag redan nu.

Born lippy!

Häromdan så köpte jag lipbalm från The Body Shop med titeln "Born lippy".
Finns i olika dofter, men jag tog den med vattenmelon. Den  luktar jättegod, man får lite färg på läppar samtidigt som det blir mjukt. Plus så smakar det vattenmelon så fort man har lagt dom på läpparna.
Dom kostar   ca 59 kr, inte alls så farligt ändå.

Varför kan jag inte hitta i rätt storlek när det gäller skor? Hittade jättefina skor inne på Wedins med märken "Bronx".  Var t.om på rean plus så var dom  jättefina *morr*. Får ta en sväng förbi stan och se om jag kan hitta dom med rätt storlek.
Nä nu ska jag ut på stan och se om jag kan hitta dom skorna som jag söker.
Ikväll när jag har kommit hem från jobbet ska jag fortsätta kolla på "Supernatural". Jared Padelecki är sååå het.

image10

Ny design!

Så nu har jag en mycket finare design tack vare min syster som gjorde det.
Jag satt till kl 2 inatt för och se 3 avsnitter av Supernatural. Världens bästa serie.
Igår när jag hade slutat från jobbet fick jag sällskap med Isabella och Mattias till t-centralen.
När jag skulle säga hejdå till dom fick jag sms från Isabella "du vet att du tog Hagsätra tåget?".
Hon hade rätt, jag tog fel tåg och skrev tillbaka "jag märkte det när jag satt å¨tåget och fick byta vid SLussen,high five."
Fan hon började och skratta åt mig, och jag kan tänka mig att hon kommer och mobba mig på jobbet idag.
Längtar tills våren kommer, då ska jag shoppa tänkte jag, känns mer lämpligt och göra det då och inte nu.
Imorgon är det tänkt jag, syrran och Martino ska gå på en juggefest. Men  syrran är sjuk så vi får se hur hon mår imorgon, annars får jag och hon ha en myskväll och kolla på film el nåt:)

Hoppas ni ha det bra.
Pussen på bussen

RSS 2.0